Selasa, 15 Mac 2011

Perkhemahan Kelana Negeri Johor

Salam Pengakap!!

Huhuhuhuhu...
           Pertama sekali saya mengucapkan tahniah kepada PPM Negeri Johor, kerana berjaya menarik minat remaja untuk berpengakap, ini kerana penyertaan dari seluruh negeri johor sebanyak 287 orang peserta, sungguh menakjubkan. Aktiviti-aktivitinya pown agak menarik serta mencabar.
      Kedua, tahniah kepada ScoutsJB, kerana berjaya menempuh segala rintangan untuk menyertai perkhemahan tersebut. Amat berbangga lah, kerana setiap individu memainkan peranan masing-masing. Terima kasih kerana sanggup berkorban untuk diri sendiri dan scoutsjb.
    Pendakian Gunung Belumut amat mencabar, dari 20 org peserta scoutsjb 19 orang sahaja yang berjaya sampai ke puncak. Tetapi tahniah juga kepada 1 orang yang gagal itu, kerana beliau gagal bukan sebab penat tetapi di paksa turun oleh JPAM kerana kemlangan dan mengalami kecederaan.Rasa kesian pown ad, kerana tinggal tidak sampai beberapa meter lagi, tetapi di paksa turun.
   Satu yang kurang menyenangkan dalam perkhemahan kelana ini adalah dari kalangan urusetianya, hmmm... x tau lah nk cakap ap.... Patutnya mengajar dengan menunjukkan teladan yang baik, tetapi hancur... bagaimana negara nak membangun dan berdiri teguh dengan ap yang telah di usahakan oleh pemimpin-pemimpin kita jika masih ad golongan-golongan yang belagak bagus tetapi hangus....
 
Hmmm.. rasa malas lak nk bercerita lagi.... Sekian.... tq.. :D




























Tiada ulasan:

Catat Ulasan